ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد، هفت‌تیر تا میدان آزادی در مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
سرخط خبرها

ساخت راه‌آهن گرگان - مشهد با کمک بازار سرمایه طی ۵ سال

  • کد خبر: ۵۹۹۵۰
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
ساخت راه‌آهن گرگان - مشهد با کمک بازار سرمایه طی ۵ سال
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عزم جدی دولت در برقراری مسیر ریلی گرگان - مشهد گفت که این راه‌آهن با کمک بازار سرمایه طی مدت پنج سال ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد اسلامی ظهر شنبه در حاشیه افتتاح فاز نخست طرح تعریض جاده کردکوی به بندرترکمن در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و صداوسیما اظهار کرد: دولت تلاش می‌کند با ترسیم سازوکار اجرایی قدرتمند و با استفاده از فرصت بازار سرمایه، مسیر تکمیل این راه‌آهن را ترسیم کند.

 

وی افزود: کار‌های مالی و حقوقی برای تأمین سرمایه مورد نیاز این پروژه از بازار سرمایه به مراحل پایانی رسیده است و اگر در تأمین منابع مالی وقفه ایجاد نشود، این مسیر ریلی در مدت پنج سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دولت از تمام ظرفیت برای تحقق آرزوی دیرین مردم گلستان و برقراری راه دسترسی ریلی به مشهد تلاش خواهد کرد.

 

ساخت مسیر ریلی گرگان - بجنورد - مشهد سال ۱۳۸۸ با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر وقت راه و شهرسازی آغاز شد، اما به دلیل کمبود بودجه ساخت آن متوقف شد.

 

دکتر روحانی، رئیس جمهور، در سفر استانی پارسال به خراسان شمالی گفته بود: اجرای پروژه ریلی مشهد‌-‌بجنورد‌-‌گرگان در برنامه است، اما برای این پروژه نیاز است سرمایه‌گذار وارد عرصه شود.

 

این پروژه ظرفیت حمل بار تا ۱/۶ میلیون تن و ظرفیت جابه جایی سالانه ۲ تا ۴ میلیون مسافر را دارد.

 

طول این راه‌آهن حدود ۵۷۰ کیلومتر است که ابتدای مسیر از خروجی ایستگاه گرگان شروع می‌شود و از شهر‌های سرخنکلاته، فاضل‌آباد، علی‌آباد، خان ببین و دلند، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس، گالیکش، کلاله، پیش کمر، گرماب، تنگه، آشخانه، شیرین دره، دونگال، بجنورد، به یگان، شیروان، فاروج، قوچان، اخلمد عبور کرده و به گلبهار مشهد ختم می‌شود.

 

این راه‌آهن، یک‌خطه و دارای ۲۷ ایستگاه و بالغ بر ۱۵ کیلومتر تونل است.

 

وزیر راه و شهرسازی همچنین به روند احداث بندر خواجه نفس اشاره کرد و گفت: به علت حجم بالای رسوبات در سواحل گلستان، این پروژه پرهزینه بوده و توجیه اقتصادی ندارد.

 

وزیر راه و شهرسازی به همراه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و تعدادی از وزرا و معاونان برای افتتاح چند طرح و شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی صبح امروز شنبه به استان گلستان سفر کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->